انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با مشارکت گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا (س)، « ژورنال کلاب دامنه های عاطفی یادگیری» را با ارائه انسیه سادات مصطفوی در روز 17 خرداد ماه 1401 از ساعت 17 الی 19 با حضور 12 نفر از دانشجویان و 2 نفر از اساتید گروه روانشناسی تربیتی در فضای ادوبی کانت برگزار کرد.
این جلسه شامل معرفی نظریههای مرتبط با عوامل علطفی در یادگیری، اهمیت و کاربرد نظریهها، نقش هیجانات در یادگیری و علل اضطراب و راهکارهای کاهش آن بود. در ابتدا، جلسه با این بحث شروع شد که مبحث یادگیری به دلیلی درگیر بودن ابعاد مختلف عاطفی، شناختی، انگیزشی و بیولوژیکی بسیار پیچیده بوده و برای افزایش کیفیت آموزش و اثربخشی آن باید به عوامل موثر بر یادگیری توجه ویژهای شود. سپس به بررسی نظریههای مرتبط با یادگیری پرداخته شد که در این نظریه چگونه اثرگذاری هیجانات مثبت و منفی در فرایند یادگیری توجه شده است. در ادامه به انواع هیجانات مانند هیجانات واقعی، موقعیتی و وضعیتی در دانشآموزان و اثر هرکدام بر یادگیری پرداخته شد. پس از توضیحات مباحث پایه، نحوه کاربرد نظریهها، استفاده از انواع هیجانات در فرایند یادگیری و شیوه کنترل هیجانات مخرب در محیط آموزشی پرداخته شد و در نهایت بر اضطراب، نحوه اثرگذاری بر یادگیری و نحوه کنترل آن تمرکز شد.