هم اندیشی: اصلاح جزئی فرایندهای آموزشی ناظر بر تربیت اجتماعی
27 09 2016 00:00
کد خبر : 12432631
تعداد بازدید : 15
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma; font-size: 13px;">روز یکشنبه چهارم مهرماه سال جاری دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی نهمین نشست هم اندیشی از سلسله برنامه های فرهنگی و فوق برنامه ای دانشکده ، ویژه اعضای هیأت علمی ، دانشجویان دکتری دانشگاه الزهرا (س) را با عنوان «اصلاح جزئی فرایندهای آموزشی ناظر بر تربیت اجتماعی : مطالعه موردی آموزش پیش دبستانی تا آموزش عالی و آموزش عمومی در جامعه ژاپن » با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه الزهرا(س ) و جامعه المصطفی برگزار کرد<br />
</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma; font-size: 13px;">هم اندیشی مذکور که در تالار حافظ دانشکده ادبیات و زبانها برگزار گردید مورد استقبال بسیاری از اساتید و دانشجویان دانشگاه قرار گرفت . سخنرانها و گردانندگان این هم اندیشی آقایان ؛ محمد علی متولیان ، موسس جامعه المصطفی در ژاپن ،</span><span style="font-size: small; font-family: Tahoma;"> دکتر ابوالفضل بختیاری ، عضو هیات علمی آموزش و پرورش و </span><span style="font-size: small; font-family: Tahoma;">خانم سبا یامامورا (بابائی) عضو هیات علمی جامعه المصطفی بودند و همچنین </span><span style="font-size: small; font-family: Tahoma;">ارتباط ویدئو چت با آقای دکتر حجت الاسلام تات سوئیچی ساوادا </span><span style="font-size: small; font-family: Tahoma;">و خانم مایومی توساکا در ژاپن نیز برقرار بود </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma; font-size: 13px;"> جلسه با نام خدا و خوش آمدگویی از سوی آقای دکتر رضایی شریف آبادی ریاست دانشکده آغاز شد سپس ایشان با نکوداشت هفته دفاع مقدس و تبریک عید بزرگ غدیر از حضور و استقبال حاضرین جلسه تشکر کردند </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma; font-size: 13px;">سپس مبحث معرفی و بررسی نظام آموزش ژاپن توسط آقای متولیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت . </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="text-align: left; font-family: Tahoma; font-size: 13px;">آقای دکتر بختیاری نیز </span><span style="text-align: right; font-size: small; font-family: Tahoma;">به فرهنگ آموزش ژاپنی ها و درس پژوهی و تربیت اجتماعی در نظام آموزش ژاپن پرداختند و توجه به اینکه ژاپنی ها تمدن و فرهنگ کهن خود را با دانش نوین درآمیختند. از نظر ایشان حاصل این آمیزش بسیار اثر بخش بوده و سبب شکوفائی ژاپن شد . </span><span style="font-size: small; text-align: right; font-family: Tahoma;">همچنین مواردی چون ؛ تعامل بین دولت و ملت ، اهمیت به آموزش از پیش دبستانی و ابتدایی ، اهمیت به منزلت معلمی ، یادگیری و آموزش مداوم و پایدار معلمان ، توجه و آموزش کارگروهی ، درس پژوهی و درس کاوی ، شوق یادگیری و پرورش اعتماد به نفس دانش آموزان مورد بحث ایشان بود</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: small; text-align: left; font-family: Tahoma;">همچنین خانم یامامورا(بابائی) درخصوص فرایند و اهمیت تربیت اجتماعی در ژاپن خصوصا تربیت اخلاقی از دبستان تا آموزش عالی توضیحاتی ارائه کردند . به عنوان نمونه برخورد و تعامل بین دانش آموز (توسط کوثر متولیان ) و معلم (خانم یامامورا ) به طور نمایشی ارائه شد . همچنین عکسهایی که نظام و فرایند آموزش از مهد کودک تا دانشگاه توسط آقای متولیان ارائه شد </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: small; text-align: left; font-family: Tahoma;">در این نشست آقای تهرانی فرجاد ، کارشناس مسئول گروه پیش دبستانی سازمان تألیف متون درسی آموزش و پرورش و همچنین جمعی از دانشجویان ایرانی با سابقه اقامت در ژاپن مانند؛ آقای مصطفی شالچیان، خانم لیلا شالچیان، خانم زینب نظری نیز حضور داشتند<br />
<br />
</span></p>
<p>در انتهای جلسه پرسش و پاسخی نیز از سوی حاضرین صورت گرفت . این هم اندیشی با تقدیر و تشویق حاضرین به اتمام رسید </p>
<p><span style="font-family: Tahoma; font-size: 13px;">فایل پوستر کامل پیوست است </span></p>
<p><span style="font-family: Tahoma; font-size: 13px;">برای مطالعه بیشتر درخصوص نظام آموزشی ژاپن می توانید به مقاله ی آقای دکتر بختیاری مراجعه فرمایید</span></p>
<a href="http://japanstudies.ir/post/753/" target="_blank">
<p><span style="font-family: Tahoma; font-size: 13px;"> .... لینک مقاله
</span></p>
</a>
<p><span style="font-family: Tahoma; font-size: 13px;"><br />
</span></p>
<p><br />
</p>