برگزاری اولین جلسه سخنرانی پروفسور گلی رضایی با عنوان روش پژوهش کیفی

01 03 2015 00:00
کد خبر : 12419322
تعداد بازدید : 8

<p style="text-align: right;">اولین جلسه سخنرانی خانم پروفسور گلی رضایی رشتی با عنوان روش پژوهش کیفی روز 5 اسفند 93 از ساعت یک تا سه برگزار شد.<strong> <br /> </strong></p> <p> </p> <p style="text-align: right;">موضوع این نشست " تحقیق کیفی " مورد استقبال و توجه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران بسیاری قرار گرفت. در این جلسه اساتیدی چون خانم ها: دکتر شجاع نوری، دکتر برادر، دکتر وزیری، دکتر بیجاری، دکتر خادمی، دکتر آبام، دکتر عدلی، دکتر پیوسته گر، دکتر زندی پور، دکتر صمدی، دکتر محسنی، دکتر نراقی زاده، دکتر اخوان</p> <p> </p> <p style="text-align: right;">&nbsp;و آقایان: &nbsp;دکتر رضایی شریف آبادی، دکتر تاج داران، دکتر منصوریان و همچنین جمع کثیری از دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد از داخل و خارج از دانشکده و پژوهشگرانی از پژوهشکده زنان و مراکز دیگر حضور داشتند.</p> <p> </p> <p style="text-align: right;"><strong>موارد مطرح شده در این جلسه شامل موارد ذیل بود:</strong></p> <p> </p> <p style="text-align: right;">- تئوری چیست</p> <p> </p> <p style="text-align: right;">- تعریف پژوهش کیفی</p> <p> </p> <p style="text-align: right;">- ویژگیهای اساسی پژوهش کیفی(انعطاف پذیری،تعمیم پذیری و موارد مشابه)</p> <p> </p> <p style="text-align: right;">- فرآیند کلی در پژوهش کیفی</p> <p> </p> <p style="text-align: right;">- تفاوتها در پژوهشهای کیفی و کمی</p> <p> </p> <p style="text-align: right;">- راهبردها و رویکردهای پژوهش کیفی(مطالعه موردی،قوم نگاری،پدیدارشناسی،اقدام پژوهی و موارد مشابه)</p> <p> </p> <p style="text-align: right;">&nbsp;- روشها و شیوه های گردآوری داده ها در پژوهش کیفی(انواع مصاحبه،انواع مشاهده و روشهای ترکیبی)</p> <p> </p> <p style="text-align: right;">- ضرورت توجه به اخلاق،مسائل و ملاحظات اخلاقی در پژوهش خصوصا در پژوهشهای کیفی(پرهیز از فریبکاری،حفظ محرمانگی و رازداری،پرهیز از پیش داوری و سوگیری،توجه به درستی و صحت داده ها،توجه به شرایط روحی و جسمانی مصاحبه شوندگان و موارد مشابه)</p> <p> </p> <p style="text-align: right;">- ضرورت اشراف کامل به موضوع پژوهش و مطالعه کافی و دقیق پیشینه و ادبیات تحقیق</p> <p>&nbsp;</p>