گروه روانشناسی تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی با همکاری انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا(س) ژورنال کلاب با عنوان " تاثیر آموزش خودشقفتی ورزی بر دانش آموزان دارای رفتار پر خطر " را با سخنرانی خانم فاطمه جلیلی دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی در روز یکشنبه 2 خرداد ماه 1400 از ساعت 17 الی 18:30 با حضور 23 نفر از علاقمندان در محیط ادوبی کانکت برگزار کرد.
ایشان در ابتدا، توضیحاتی در رابطه با موضوع برنامه ارائه نمودند و خودشفقت ورزی را براساس منابع، دوست داشتن خود به ظرفیت انعطاف پذیری، دلسوزی و درک خویشتن اشاره دارد که صرفا بخشی از زنده بودن هستند، تعریف نمودند. ایشان اشاره کردند که خودشقفت ورزی از سری درمانهای موج سوم که مبتنی بر ذهن آگاهی و پذیرش است که می توان آن را گشوده بودن و همراه شدن با رنج های خود، تجربهی حس مراقبت و مهربانی نسبت به خود، اتخاذ نگرش غیرقضاوتی و همراه با درک و فهم نسبت به بی کفایتی ها و شکست های خود، تشخیص این که تجربه ی فرد نوعی تجربه ی بشری است، دانست.خانم جلیلی پس از بررسی ابعاد مختلف خودشفقت دهی و توضیح آن برای شرکت کنندگان در رابطه با آموزش خودشقفتی ورزی بر دانش آموزان دارای رفتار پر خطر مطالبی را ارائه نمودند و ماهیت و چیستی رفتارهای پرخطر از سوی نوجوانان را توضیح دادند و سپس به بررسی نتایج مقالههایی پژوهشی که در این حوزه منتشر شده است پرداختند و طبق پژوهشها آموزش خودشفقت ورزی باعث کم شدن بروز رفتارهای کم خطر در افراد می شود.