* نشست علمی با عنوان "آموزش مهارتهای زندگی به والدین دانشآموزان پایه سوم و چهارم" در سالن اجتماعات مدرسه ابتدایی دخترانه دکتر مریم میرزاخانی با مشارکت مدیر و معاونان مدرسه و با حضور دکتر افسانه نراقیزاده عضو هیات علمی گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار شد. ایشان ابتدا مراحل رشد هیجانی، شناختی، اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دوره سوم و چهارم ابتدایی مطرح شد و سپس مهارت های ارتباطی والدین و شیوه های فرزند پروری در جهت زمینه سازی خانواده سالم ارائه شد. در پایان والدین پرسشهای خود را مطرح کرده و مدرس محترم به آنها پاسخ دادند. در پایان نشست ریاست و کادر اجرایی برنامه سرکار خانم دکتر مشکینفام، سرکار خانم موسیوند و سرکار خانم شکری با اهدای لوح تقدیر و هدیه از مدرس قدردانی نموده و قول مساعد برای پیگیری چنین برنامههایی را به مدعوین دادند.
* دکتر پروین احمدی عضو هیات علمی گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی کارگاهی با عنوان "رویکرد تلفیقی در برنامه درسی" در جمع معلمان پایههای دوم تا ششم دبستان دخترانه دکتر مریم میرزاخانی برگزار کردند. ایشان دیدگاههای سنتی و نوین در برنامه درسی، مزایای رویکرد تلفیقی و یکپارچهسازی در ارائه سرفصل دروس مختلف علوم، اجتماعی، ریاضی، قرآن، هدیهها و... را برشمرده، و ضمن پرسش و دریافت پاسخ از معلمان به مزایای ارزشیابی توصیفی در خدمت یادگیری اثربخش، رویکرد دروس مجزا، رشتههای موازی پرداختند و ظرفیتهای رویکرد تلفیقی در ایجاد ارتباط بین دروس در ذهن یادگیرنده، ارتباط دروس با دنیای واقعی و کاربردینمودن درمحتوای دروس را تشریح نمودند.
* دکتر علی ستاری عضو هیات علمی گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی کارگاهی با عنوان "آموزش تفکر به کودکان و نوجونان با رویکرد فلسفی" در پژوهشکده زنان برگزار کردند.
* دکتر فاطمه بیگم رضازاده عضو هیات علمی گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی کارگاهی با عنوان "تربیت جنسی" در پژوهشکده زنان برگزار کردند. ایشان ضمن اشاره به اهمیت تربیت جنسی کودکان و ارائه تعریفی از آن،آموزش والدین را در این زمینه بسیار با اهمیت دانستند و موارد کاربردی زیر را مطرح کردند؛
- نحوه پاسخگویی به سوالات جنسی کودکان
- مواردی که والدین باید رعایت کنند
- آموزش کودک برای درمیان گذاشتن مواردی که منجر به آزار کودک می شود.
هرکدام از این موارد را به تفصیل مورد بررسی قرار دادند و با ارائه مثال به توضیح آن پرداختند.