دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی

معرفی و انتشار پایان نامه دانش آموخته دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی در خبرنامه یونسکو

07 07 2020 00:00
کد خبر : 12505320
تعداد بازدید : 10

پایان‌نامه خانم شهلا کریمی دانش‌آموخته گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهرا(س) با موضوع «بررسی معیارهای ارزیابی میراث مستند در برنامه حافظه جهانی یونسکو جهت شناسایی مولفه های مورد نظر برای ثبت آثار مستند ایرانی، ارائه یک دستورالعمل پیشنهادی» در آخرین شماره خبرنامه کارگروه آموزش و پژوهش برنامه حافظه جهانی یونسکو منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، در آخرین شماره این خبرنامه ضمن اشاره به فرهنگ و تمدن غنی ایران، به فعالیت‌های کمیسیون ملی برنامه حافظه جهانی یونسکو اشاره شده است و محور اصلی این مطلب که بصورت مقاله در خبرنامه یونسکو آمده، پایان‌نامه شهلا کریمی دانش‌آموخته سال 1391 گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه است.
پایان‌نامه «بررسی معیارهای ارزیابی میراث مستند در برنامه حافظه جهانی یونسکو جهت شناسایی مولفه‌های مورد نظر برای ثبت آثار مستند ایرانی ارائه یک دستورالعمل پیشنهادی» به راهنمایی دکتر منصور تاجداران، مشاوره دکتر سعید رضایی شریف آبادی و داوری دکتر معصومه کربلا آقائی کامران به انجام رسیده و مقاله آن شماره پاییز 1392 فصلنامه علمی پژوهشی گنجینه اسناد منتشر شده است.
خانم کریمی هدف از انجام این پژوهش را شناسایی مولفه‌های تشکیل‌دهنده 8 معیار مطرح شده از طرف کمیته برنامه حافظه جهانی (MoW) برای دو دسته از آثار مستند ایرانی (نسخه‌های خطی و عکس‌های تاریخی دوره قاجار) و سنجش میزان اولویت و اهمیت هر یک از آن‌ها از دیدگاه صاحب‌نظران و متخصصان این حوزه‌ها عنوان کردند.
 این پایان‌نامه به عنوان اولین پایان‌نامه کارشناسی ارشد در حوزه برنامه حافظه جهانی یونسکو در روز یکشنبه 13 اسفندماه 91 دفاع شد.
دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، این موفقیت را به خانم کریمی و گروه علم اطلاعات و دانش شناسی تبریک گفته و برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون دارد.