ورنال کلاب تجربه زیسته مداخله مبتنی بر خودحمایتی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری

22 01 2023 00:00
کد خبر : 12522877
تعداد بازدید : 125

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی تربیتی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با مشارکت گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا (س)، « ژورنال کلاب تجربه زیسته مداخله مبتنی بر خودحمایتی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری» را با ارائه خانم آذین مظفری در 5 دی ماه 1401 از ساعت 18 الی 20 با حضور 12 نفردر از علاقه مندان به صورت مجازی در فضای ادوبی کانت برگزار کرد.

اختلال یادگیری نوعی اختلال عصبی است که مغز در دریافت ، ارسال و پردازش اطلاعات مشکل دارد و سبب بروز مشکل در مهارت های تحصیلی از جمله خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن و درک مفاهیم ریاضی و درک عمومی مسائل می گردد. خودحمایتی نیز به رفتارهایی گفته میشود که نمایانگر باورها و عقاید فرد است در واقع خودحمایتی به این معناست که افراد بتوانند از طرف خود صحبت کنند و از حقوق خود آگاه باشند تا بتوانند برای زندگی خود تصمیم گیری کنند این مهارت میتواند موجب افزایش توانایی فرد در جستجو، ارزیابی و به کارگیری اطلاعات به منظور گسترش و ترفیع سلامت گردد.در این جلسه خانم مظفری در ذیل معرفی پایان نامه خود در مقطع کارشناسی ارشد ضمن ارائه توضیحاتی اجمالی پیرامون اختلال یادگیری و خود حمایتی ،در راستای آشنایی بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی با روش اجرای پایان نامه به طور مفصل در مورد روش پژوهش خود (روش کیفی ) و مداخله ای که در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری انجام داده بود ونتایج حاصل از آن پرداخت.