کارگاه آشنایی با کارکردهای اجرایی و راهکارهای تقویت آن در کودکان

05 03 2024 00:00
کد خبر : 12523417
تعداد بازدید : 1068

انجمن علمی دانشجویی "روان‌شناسی تربیتی" معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا (س) با مشارکت گروه روان‌شناسی تربیتی دانشگاه، "کارگاه آشنایی با کارکردهای اجرایی و راهکارهای تقویت آن در کودکان " را با ارائه "خانم نفیسه سادات نکویی" در روز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه 1402 از ساعت 14 الی 16 با حضور 30 نفر از علاقه‌مندان به صورت حضوری در آزمایشگاه دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه الزهرا (س) برگزار کرد. در این جلسه ابتدا به توضیحات مختصری در رابطه با تاریخچه و تعریف کارکردهای اجرایی و مولفه های آن صحبت شد و سپس به نظریه های موجود در این زمینه از جمله بارکلی، میاک و همکاران، مدل شش عاملی براون، دیاموند و مک گلووسکی پرداخته شد.

در انتهای جلسه نیز به یافته های علمی-پژوهشی در این زمینه و همچنین مشکلات ناشی از آن بصورت کاربردی پرداخته شد و یک بسته ی پرورش کارکردهای اجرایی به دانشجویان ارائه شد.

هدف کلی کارگاه آشنایی مقدماتی دانشجویان با کارکردهای اجرایی و آموزش راهکارهای عملی به منظور تقویت کارکردهای اجرایی کودکان بود.