این گروه در سال 1369 به عنوان یکی از گرایشهای علوم تربیتی با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد آغاز به کار کرد و در سال 1382 به دنبال تفکیک گروه آموزشی علوم تربیتی به سه گروه مجزا ، مستقل شد و هم اکنون نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد .
این رشته به طورکلی با توجه به فرایندهای یادگیری مباحث زیر را مورد بحث و بررسی قرار می دهند :
درک و شناخت فرایند آموزش وتحلیل و تسهیل این فرایند؛ شناخت فرایند یادگیری و ارائه راهکارهایی جهت ارتقا یادگیری ؛ شناخت ویژگی های یادگیرندگان ، قدرت تفکر ، حل مسئله و خلاقیت ؛ درک و کشف رابطه بین هدفها و شیوه های آموزشی و تفاوتهای فردی یادگیرندگان ؛ شیوهها و ابزارهای ارزشیابی یادگیری و تهیه و ساخت ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی .
دانش آموختگان این رشته ضمن توانمندی در تحقیق ، پژوهش و تجزیه و تحلیل مسائل آموزشی و پرورشی دردانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور به عنوان مدرس و محقق انجام وظیفه خواهند نمود .
این رشته به طورکلی با توجه به فرایندهای یادگیری مباحث زیر را مورد بحث و بررسی قرار می دهند :
درک و شناخت فرایند آموزش وتحلیل و تسهیل این فرایند؛ شناخت فرایند یادگیری و ارائه راهکارهایی جهت ارتقا یادگیری ؛ شناخت ویژگی های یادگیرندگان ، قدرت تفکر ، حل مسئله و خلاقیت ؛ درک و کشف رابطه بین هدفها و شیوه های آموزشی و تفاوتهای فردی یادگیرندگان ؛ شیوهها و ابزارهای ارزشیابی یادگیری و تهیه و ساخت ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی .
دانش آموختگان این رشته ضمن توانمندی در تحقیق ، پژوهش و تجزیه و تحلیل مسائل آموزشی و پرورشی دردانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور به عنوان مدرس و محقق انجام وظیفه خواهند نمود .
اعضاء هیات علمی این گروه شامل افراد ذیل است:
- خانم دکتر زهرا هاشمی -دانشیار(مدیر گروه )
- خانم دکتر مهناز اخوان تفتی - دانشیار
- خانم دکتر ملوک خادمی اشکذری -استاد
- خانم دکتر مریم محسنپور - دانشیار
- آقای دکتر حسین زارع - استاد
* برای دریافت اطلاعات کامل تر از اساتید و مشاهده رزومه ی ایشان به اینجا مراجعه فرمایید